آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها
1100 مصدوم در طوفان سیستان وبلوچستان / آشوبا با سرعت 400 کیلومتر

1100 مصدوم در طوفان سیستان وبلوچستان / آشوبا با سرعت 400 کیلومتر

نویسنده: Anonym/جمعه, 22 خرداد,1394/دسته ها: حوادث و بلایا

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

1100 مصدوم در طوفان سیستان وبلوچستان / آشوبا با سرعت 400 کیلومتر
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که توفان آشوبا و گرد و غبار در سیستان و بلوچستان 1160 مصدوم به همراه داشته است.

توفانی با سرعت 115 کیلومتر از روز گذشته شمال استان سیستان و بلوچستان را فراگرفته موجب بروز پدیده گردوخاک شده و شعاع دید افقی را در برخی مناطق به 50 متر کاهش داده است.

در ساعات اولیه این رخداد طبیعی غلظت گردوغبار در شهرستان‌های زابل، هیرمند، هامون، نیمروز و زهک به 25 برابر حد مجاز رسید. همچنین گردوغبار شهرستان ریگان در استان کرمان را فراگرفته و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

باقر کرد معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران (بحران نیوز)؛ به ارائه آمار مصدومین طوفان گرد و خاک جنوب شرقی کشور(سیستان وبلوچستان) از ساعت 12 ظهر 18 خرداد ماه تا عصر امروز 20 خرداد ماه پرداخت و اظهار داشت: طبق آمار سازمان علوم پزشکی و درمانی استان، تا به امروز 1160 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان های سیستان منتقل شده اند که از این میان 190 نفر بیماران قلبی، 732 نفر بیماران تنفسی، 14 نفر حوادث ترافیکی و 223 نفر بیمار چشمی بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این روزها دو نوع طوفان منطقه سیستان را در برگرفته است، افزود: در شمال استان طوفان گرد و خاک و در جنوب دریای عمان و خلیج فارس "طوفان آشوبا" را داریم. طوفان آشوبا عصر امروز به سواحل ما رسیده است و سرعت آن 400 کیلومتر و ارتفاع موج آن 3.5 متر است.

وی ادامه داد: این طوفان تاکنون تلفات جانی و مالی نداشته است. این نوع طوفان ها هر بار با مشخصات متفاوتی به منطقه ما می رسند که در گذشته یکی از آن ها گنو نام داشت.

کرد تاکید کرد: ستاد بحران سیستان طی 3 روز تشکیل جلسه داد و تمام ارگان ها از  هلال احمر، اورژانس، بیمارستان، اداره راه، آب برق، مخابرات به صورت آماده باش قرار دارند.

وی اضافه کرد: از تردد شناورها در ساحل و رفتن مردم در نزدیکی رودخانه ها جلوگیری و ماسک های تنفسی هم در میان مردم توزیع شده است. تمام پیش بینی های لازم برای به حداقل رسیدن خسارات انجام شده و خوشبختانه هیچ مصدومی در رابطه با طوفان آشوبا تا این ساعت نداشته ایم.

عضو ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طوفان گرد و خاک شمال استان آلودگی هوا را چند برابر حد طبیعی کرده و شعاع دید تا حداقل 50 متر رسیده است. سرعت این باد 80 کیلومتر بر ساعت است. به دلیل وجود گرد و خاک شدید عوارضی چون ار کارانداختن کولرها، آلودگی آب داشته ایم. البته منطقه سیستان همواره در مجاورت این نوع حوادث طبیعی قرار دارد به همین دلیل دستگاه های پزشکی و فوریت ها آماده باش هستند.

 

تعداد نمایش ها (1875)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان