آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها
پایتخت نپال با فشار زلزله 3 متر جابه جا شد

پایتخت نپال با فشار زلزله 3 متر جابه جا شد

نویسنده: Anonym/یکشنبه, 13 اردیبهشت,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی شبکه های خبری جهان ، دانشمندان زمین شناسی اعلام کرده اند شدت این زلزله به حدی بوده که پایتخت نپال را سه متر جابه جا کرده است .

پایتخت نپال - کاتماندو - آنچنان تکان خورده که گویی یک شهاب سنگ آسمانی غول پیکر با این شهر برخورد کرده است و زلزله با چنین قدرتی ظرف  ثانیه تا مسافت سه متر شهر کاتماندور را با صفحات سنگی زیرینش جا به جا کرده است . کارشناسان زلزله شناس بر این باورند که زمین لرزه ای شدیدتر برای نپال در راه است که میتواند قدرت ویرانگری بیشتری داشته باشد .

 

 

عزای عمومی در نپال :

دولت از روز دوشنبه گذشته سه روز عزای عمومی در نپال اعلام کرده است و بسیاری از زلزله زدگان همچنان بدون سرپناه مانده اند و به مواد غذایی مورد نیاز دسترسی ندارند . نخست وزیر نپال میگوید وضعیت کشوری جنگ زده بر نپال حاکم است ، چنین زمین لرزه ای طی 81سال گذشته بی سابقه بوده است .

 

عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد  :

امدادگران توانسته اند پس از چند روز تلاش برخی از افرادی را که زیر آوارها مانده بودند زنده بیرون بیاورند . یکی از این نجات یافتگان "ریشی وکانال" است که هنگام وقوع زلزله زیر آوار ساختمانی به دام افتاده بود و امدادگران توانسته اند پس از 80 ساعت عملیات نجات او را زنده از زیر آوار بیرون بکشند . تیم امدادگران فرانسوی پس از نجات ریشی بلافاصله به او اکسیژن ، آب و غذا رسانی کرده اند . این تیم امدادگر برای نجات این مرد 28 ساله شش ساعت وقت صرف کرده اند تا سنگ ها را کنار بزنند . "تانکامایا" زن دیگری است که پس از گذشت 36 ساعت از زمان وقوع زلزله ، امدادگران با همکاری شوهرش او را از زیر آوار بیرون کشیدند . به گفته امدادگران فرانسوی کودک نوزادی هم از زیر آوار بیرون کشیده شد که یکی از معجزه های خداوند مهربان است .

 

 

امدادگران همچنان امیدوارند که بتوانند پس از گذشت 5 روز از زلزله افرادی را زنده از زیر آوار بیرون بکشند.

 

جست و جو برای کوهنوردان گمشده :

در پی زلزله و سقوط بهمن شدید در اورست 250 کوهنورد ناپدید شده اند و عملیات جست و جو برای یافتن این ورزشکاران همچنان ادامه دارد . گفته میشود این عده زیر آوار بهمن فرو ریخته بر دامنه کوهستان زنده به گور شده اند .


 

تعداد نمایش ها (832)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان