آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها
نامه دكتر رحماني فضلي به وزير آموزش و پرورش براي درج درس سوانح طبيعي در برنامه آموزشي مدارس

نامه دكتر رحماني فضلي به وزير آموزش و پرورش براي درج درس سوانح طبيعي در برنامه آموزشي مدارس

نویسنده: آقای کرامت وش /ﺳﻪشنبه, 21 شهریور,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
🔹 دكتر رحماني فضلي وزير كشور در نامه اي به وزير آموزش و پرورش بر ضرورت درج درسي با عنوان سوانح طبيعي در برنامه آموزشی همه مقاطع تحصيلي مدارس كشور تأكيد كرد.

🔹 در بخشي از نامه وزير كشور خطاب به وزير آموزش و پرورش آمده است:

🔹 يكي از مهمترين مراحل توسعه جوامع به ويژه در زمينه مديريت بحران، پيشگيري و كاهش اين تلفات از طريق گسترش فرهنگ ايمني و تغيير نگرش  ً پاسخ محورً به  ًريسك محورً در دو بخش حاكميت و جامعه مي باشد. همانطور كه تجارب جهاني كشورهاي توسعه يافته در اين خصوص نشان از تأثير بسزاي آموزش و فرهنگ سازي به عنوان يكي از مهمترين اركان پيشگيري داشته، نتايج دستاوردهاي علمي نيز دال بر اين است كه اين فرهنگ سازي و پذيرش به لحاظ رواني يقيناً در دوران كودكي و نوجواني تأثيرات دو چندان و عميق تري خواهد داشت. بر اين اساس مي بايست در راستاي ايجاد يك جامعه ايمن و تاب آور و فراهم گرديدن بسترهاي لازم از اين تجارب استفاده نموده و در اين مسير گامي مهم و اساسي برداشت. 

🔹 در ادامه نامه وزارت كشور به وزارت آموزش و پرورش با استناد به استدلال های مطرح شده آمده است: شایسته است، درسي تحت عنوان  ً سوانح طبيعيً با سر فصل هايي همچون معرفي انواع سوانح، نحوه پيشگيري، افزايش سطح آمادگي و مقابله، به عنوان يكي از دروس مدارس كشور در مقاطع ابتدايي و متوسطه قرار گيرد.

🔹 در اين راستا سازمان مديريت بحران كشور آمادگي دارد محتواي درسي مربوطه را با در نظر گرفتن شرايط سنّي و با استفاده از بخش هاي علمي و تخصصي اين حوزه تهيه و همكاري هاي لازم را داشته باشد.

**پايگاه اطلاع‌رساني دولت

تعداد نمایش ها (710)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان