آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها

دوگانه های بهاری در آذربایجان غربی/ جدال گرد و غبارو برف در آسمان

نویسنده: آقای کرامت وش /دوشنبه, 03 اردیبهشت,1397/دسته ها: مقالات

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

مردم استان آذربایجان غربی در حالی در جنوب و مرکز استان امروز درگیر گرد و غبار و آلودگی شدید هوا بودند که بارش برف بهاری در شهرهای ماکو و چالدران مردم این مناطق را غافلگیر کرد.

بر اساس اعلام رئیس اداره امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی امروز شش شهرستان جنوبی آذربایجان غربی درگیر آلودگی هوا بوده و در دو شهر ارومیه و بوکان میزان آلودگی هوا به مرز هشدار نیز رسید.

در همین حال برخی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی از جمله چالدران، ماکو و خوی نیز به دلیل بارش برف بهاری مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی شده اند.

اما حاصل این دوگانه های بهاری در شهرهای آذربایجان غربی این است که هواشناسی استان نسبت به بروز سیل و سیلاب در شهرهای استان هشدار داده و محیط زیست استان نیز از مردم شهرهای جنوبی و مرکز استان خواسته است در برابر آلودگی هوا نکات ایمنی را از جمله استفاده از ماسک فیلتر رعایت کنند.

 

احتمال تداوم پدیده گرد و غبار تا دوشنبه هفته جاری

رئیس اداره امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آلودگی شهرهای استان گفت: از روز گذشته با ورود پدیده گرد و غبار به استان دیروز و امروز شاهد آلودگی هوا در ارومیه و شش شهرستان جنوبی استان بودیم.

سعید موسوی ادامه داد: بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان غربی با توجه به ورود بادهای جنوب غربی از عراق به سطح استان از امروز شنبه تا دوشنبه هفته جاری احتمال بروز پدیده گرد و خاک بویژه در مرکز و شهرهای جنوبی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در ارومیه برابر ۲۹۰ میکرو گرم بر متر مکعب است افزود: میزان ذرات معلق کمتراز ۲.۵ میکرون نیز برابر ۷۸ میکرو گرم بر مترمکعب بوده و بیانگر شرایط ناسالم بصورت لحظه ای است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمان حاضر اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در بوکان نیز بیشتر از سه برابر استاندارد است، اظهارداشت: منبع این ریزگردها کشور عراق بوده و گرد و غبار بر اثر وزش باد شدید به این منطقه منتقل شده است.

موسوی با توصیه به شهروندان شهرهای مرکز و جنوب استان مبنی بر عدم تردد در اماکن عمومی افزود: زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی، قلبی و عروقی نیز از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه پرهیز کنند.

 

 

احتمال بروز سیل و سیلاب در شهرهای آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی نیز در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای استان گفت: بر اساس آخرین داده های هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی از شنبه شب شاهد رگبا رباران و رعد و برق و بارش تگرگ در برخی مناطق استان خواهیم بود.

مهدی صابری ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی همچنین از میزان غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای استان کاسته شده و در برخی از شهرهای استان نیز احتمال بروز سیل و سیلاب پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بارش تگرگ همراه با رعد و برق در نقاط مستعد به همراه کاهش نسبی دما و بارش برف در ارتفاعات آخرین پیش بینی هواشناسی استان است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه فردا شدت بارشها در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود گفت: با تداوم بارندگی ها شاهد کاهش میزان غلظت آلاینده های هوا در سطح خواهیم بود.

با بروز این پدیده های دوگانه باید منتظر ماند و دید بخش کشاورزی و سایر بخش های استان تا چه میزان متحمل خسارت شده و می شوند.

 

 

 

تعداد نمایش ها (1162)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان