آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها
ایران چهارمین کشور آسیا و دهمین کشور جهان در بروز پدیده سیلاب است

ایران چهارمین کشور آسیا و دهمین کشور جهان در بروز پدیده سیلاب است

نویسنده: Anonym/دوشنبه, 23 اسفند,1395/دسته ها: اخبار, مقالات

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ایران چهارمین کشور آسیا و دهمین کشور جهان در بروز پدیده سیلاب است که با توجه به این امر باید برنامه ریزی های لازم را در خصوص مقابله با این پدیده در دستور کار جدی خود قرار دهیم .

 

سیف الله آقابیگی عصر روز یکشنبه در کارگاه آموزشی تبیین نظام نامه مدیریت سیلاب وزارت نیرو در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: نصب و راه اندازی سامانه‌های هشدار سیلاب در کشور و اطلاع‌رسانی گسترده و لازم در خصوص مخاطرات و پیامدهای بروز این پدیده باید مورد توجه جدی باشد .

وی اضافه کرد: در این راستا نظام نامه جامع سیلاب در کشور تدوین شده تا خسارت کمتری در زمان بروز پدیده سیلاب متوجه کشور شود .
وی اظهار کرد: در این نظام‌ نامه تمامی تکالیف و مسئولیت‌های مدیریت سیلاب شناسایی و دامنه مسئولیت بخش‌های مرتبط به تفصیل بیان شده است .

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت منابع آبی، لازم است در همه طرح های در دست بهره برداری و اجرا الزامات پدافند غیرعامل لحاظ شود .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر سیل خیز بودن آذربایجان غربی افزود: مدیریت بحران بحثی فراسازمانی است که مسئولیت های آن متوجه بخش های مختلف و سایر ارگان های دولتی نیز بوده و مدیریت به هم پیوسته ای را طلب می کند .

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز در این کارگاه گفت: سیل امری اجتناب ناپذیر است و پیشگیری از آن را نمی توان انجام داد اما خسارات ناشی از آن را با تمهیدات لازم می توان کاهش داد .

کیومرث دانشجو اضافه کرد: عموم مردم به علت آگاهی نداشتن و نادیده گرفتن دوره برگشت سیلاب، در حریم رودخانه ها پیشروی می کنند که این امر در برخی موارد خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد .

وی اظهار کرد: امروزه با حجم گسترده ای از تصرفات حریم بستر رودخانه ها مواجه هستیم که باید برای جلوگیری از آن از همه ظرفیت های استانی استفاده کرد .

وی با اشاره به اینکه در رودخانه های دارای سدهای مخزنی، سدّ عامل کنترل سیلاب است، ادامه داد: در سایر رودخانه ها نیز با تمهیدات لازم از جمله تهیه اطلاعات اولیه بارش ها و اطلاع رسانی به موقع می توان خسارات ناشی از سیلاب را به حداقل کاهش داد و آب های ناشی از سیل را مدیریت کرد .

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های سیل خیز در کشور به شمار می رود و طبق آخرین آمارها، هر هفته یک واقعه سیل در این استان اتفاق می افتد .


وضعیت ایران نیز به طور تقریبی نزدیک به آمار آذربایجان غربی است .

تعداد نمایش ها (885)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان