آب و هوا
ایمیل
اوقات شرعی
Search
اخبار و رویدادها

یادداشت شهردار ارومیه و رئیس مدیریت بحران شهرداری به مناسبت فرا رسیدن سال نو

نویسنده: Anonym/ﺳﻪشنبه, 03 فروردین,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

 

 

خدواند متعال بهار طبیعت را آنچنان مهیا کرده که هر جنبده ای آن را در دل و جان خود حس می کند و خود را مهیای ورود به آن می نماید، نوروز نوید این بهار است که چون مبتنی بر یکی از اصول دین اسلام یعنی معاد است، در دل و جان می نشیند و بر هر زبانی خوش می آید. دشمنان این فرهنگ در طول تاریخ،  مقابله با این سنت میمون را در اذهان بیمار خود تعریف کرده اند،  اما نتیجه آن هضم شدن آن در این فرهنگ ایرانی  و اسلامی بوده است .

همراهی اسلام با نوروز و همگامی با این سنت نیکو، دل و جان ایرانیان را آکنده از عشق  به نوروز کرده است و گواهی عظمت ایرانیان و سنت نیکوی آنان را به جهانیان اعلام کرده است .

اگرچه عده ای همواره کوشیده اند  میان اسلام و نوروز جدایی افکنند، اما گوشه گوشه فرهنگ اسلامی توجه به نوروز را گوشزد کرده  و از مسلمان خواسته است این سنت حسنه را نیکو دارند .

همزمانی بسیاری از اتفاقات تاریخی  با نوروز و زدن مهر تایید اسلام بر آن ها، آنچنان  نفوذ نوروز را افزون کرده که هیچ تلاشی یارای سرکوب  و منکوب کردن آن را ندارد .

نوروز در مقایسه با اعیاد سایر فرهنگ ها و اقوام، دارای جایگاه ویژه ای است، چه آنکه اگر این چنین نبود، محبوب بشیریت واقع نمی شد  و این چنین دامنه گسترده ای را به خود اختصاص نمی داد .

بی شک همراهی نوروز با بهار طبیعت تنها در فرهنگ ایرانی اسلامی خود را نمایان کرده و تا جهان باقی است، نوروز دوام خواهد داشت .

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که سایر فرهنگ ها در شرایطی وارد سال جدید می شوند که خبری از بهار طبیعت نیست، اما نوروز بهار زنده شدن دل و جان را ارزانی دادن است.



پیام تبریک نوروزی رئیس مدیریت بحران شهرداری ارومیه

 

 

                                                     به نام خدا

به شکر خدای لایزال سال جدید 1395 با شمیم بوی بهاری و بوی زندگی فرا رسید و در آستانه سال جدید پیمان ببندیم که مهربان باشیم و مهربان بودن یکی از مهمترین فضائل و ویژگی های ایرانیان است .که صد البته هنگام درد و حادثه های تلخ خود را بیشتر نشان میدهد و بیاموزیم چگونه از خانواده و جامعه محافظت نماییم و این آیه از قران کریم (اگر انسانی را از مرگ رهایی میبخشید چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده اید ) را الگوی زندگی قرار دهیم و توصیه های ایمنی کارشناسان مربوطه را جدی بگیریم و در حفظ سلامتی خود و همنوعان کوشا باشیم .در پایان سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت مینماییم.

                                                                                                      با تشکر

                                                                                                شاهین جلیلی

                                                                                  مدیریت بحران شهرداری ارومیه

تعداد نمایش ها (835)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

وصیت نامه شهدا
سامانه شکایات و نظرات

 

 

 

آمار بازدید
دی ان ان